Skanzen v Brně

3. 2. 2011 Autor Ivana Tošovská Kategories Vše o nemovitostech

aneb jak nedostavět tunely

Mnozí z nás se právem těšili, že koncem letošního roku začnou plynule projíždět městskými částmi Královo Pole a Žabovřesky. Po létech útrap obyvatel i motoristů měly skončit neustále se měnící dopravní a přístupové trasy, hluk, prach a nečistoty probíhající stavby a vůbec všechny neřesti, které výstavba tunelů a navazujících komunikací přináší.

Čáru přes rozpočet nám udělal rozsudek Městského soudu v Praze, který dne 27.10.2010 zrušil pravomocné stavební povolení na 132 ze 450 stavebních objektů. Mýlkou by bylo domnívat se, že práce na části objektů se stále platným stavebním povolením může pokračovat. Nemůže, navazují totiž na ty, jejichž stavební povolení pozbylo rozhodnutím soudu platnost.

Žalobu na zrušení stavebního povolení podalo občanské sdružení VMO Brno z důvodu údajného zvýšení hladiny hluku. Z praxe vím, že skutečné hodnoty lze prokázat až při uvedení stavbu do plného provozu, do té doby se jedná pouze o předpokládané hodnoty. Na tomto místě se chci zastat  stavbařů, neboť hlukové zátěži věnovali vysokou pozornost. Došlo k výměně oken v přilehlých objektech, výstavbě protihlukových stěn, předpokládá se rozsáhlá výsadba zeleně apod.

A výsledek? Pouhé zastavení stavby nás stojí 1,5mil.Kč denně!!! Částka v sobě nezahrnuje zakonzervování staveb, vypracování obrovského množství dokumentací na zakonzervování díla, ale také pro tzv. opuštěné podzemní dílo, kterým se tunely rozhodnutím soudu a zastavením prací staly.

Nikdo dnes netuší, kdy bude vydáno nové stavební povolení, případně kdy dojde na základě kasační stížnosti podané ŘSD ČR k Nejvyššímu správnímu soudu k odkladnému účinku rozhodnutí Městského soudu v Praze. Takže budeme platit, kličkovat v jednom pruhu na Sportovní, stát v zácpách na Královopolské, přeskakovat bláto na staveništi, koukat na nedostavěné objekty na Dobrovské.

Závěrem jen chci připomenout, že ke zdržení stavby již jednou došlo. V samém počátku, kdy stejné občanské sdružení věštilo padání domů a stěhování jejich uživatelů do náhradních bytů. V objektech bezprostředně sousedících s podzemní trasou tunelů se nějaké statické problémy projevily, ale minimálně.

Můj dnešní příspěvek doplňují fotky z Dobrovského, kde se asi hned tak stav nezmění. Chudáci lidé. A potom fotografie jednoho z nejpostiženějších objektů téměř přesně nad stavbou tunelu. Nechci být zlá, ale pokud by byla statika několika objektů narušena jen takto, klobouk dolů nad projektem a provedením stavby.

Názory k článku

Zatím žádné názory.

Napište svůj názor

(nebude zveřejněný)

 

Zpět na přehled článků