Jak se v Brně vyhazují veřejné prostředky

7. 10. 2011 Autor Ivana Tošovská Kategories Vše o nemovitostech

aneb drahé nesmysly

Slyšíme ze všech stran, jak se musí šetřit. A já nenamítám, mám stejný názor. Ale skutečnost v Brně?

Vedení města pro své občany a návštěvníky postavilo, dokončilo a uvedlo do provozu několik ministavbiček s maxináklady.

Těžko se mi hledá pořadí. Mám začít od nejnákladnější, nejnovější, nejnepotřebnější? A tak to vezmu v pořadí, ve kterém jsem je nafotila.

Foto 1 – nové informační centrum v ceně 6-7 mil.Kč v ústí ulice České. Ano, cena této malé budky je takto astronomická. Každý z nás si umí představit, co by v běžném obchodním styku za podobné peníze pořídil. Dva domky, dvacet slušně vybavených Fabií. V několika projektech jsme budovali obchodní prostory podobné velikosti, s hliníkovými výklady s vysokou požární odolností, klimatizací, topením, hygienickou místností. Pravda, ani v jednom nebyl terminál za půl milionu, na který se vedení města snaží svádět nesmyslný náklad. Prodejní cena 1m2 včetně zisku developera se pohybovala od 30 do 50 tis.Kč/m2. Ať má tato budka 12m2, neznám přesné rozměry. Pro následující matematiku odhad stačí. Pořizovací cena 1m2 budky činí více než půl milionu korun.

Foto 2 – veřejné WC. Stavba v pořizovací hodnotě 3 mil.Kč. na ulici Joštova. Poloha mimo vyšší frekvenci pěších. Stavba poskytuje jednu WC mísu, jeden pisoár a jedno umyvadlo. Toť vše. Pořizovací cena 1m2 podlahové plochy je podobná s cenou 1m2 informačního centra. Pravda, vše je v nerezu. Byla jsem tím překvapena, myslela jsem si, že musí být ze zlata.

Foto 3 – náš brněnský orloj slavnostně odhalený 18.září 2010 již není novinkou, navíc k němu jsem již komentář psala. Jen připomenu, že nás stál 12 mil.Kč a čas většině z nás nikdy neukázal, byť jeho údržba nás stojí ročně další nemalé finanční prostředky.

Foto 4 – asi jediná z novinek, která mě nepopuzuje. Možná také proto, že se mi nepodařilo dohledat jeho cenu. Brněnský blob je inspirovaný Kaplického Chobotnicí. Návrh zpracoval student Martin Felgr. Blob je asi dobrým nápadem, jak vytvořit zajímavý prvek na Lesné. Fotografii jsem pořídila 25.9.2011, pět dnů po slavnostním otevření. Stavba dle mého názoru nebyla dokončena a hlavně, byla nepřístupná, přičemž na nezájem brňanů si nemohla stěžovat. Škoda, špatný start.

Názory k článku

Objekt nechala vyrobit firma Pepsi v rámci kampaně Pepsi Refresh Your World. Firma neupřesnila cenu instalace, uvedla jen, že celá kampaň přišla řádově na desítky milionů korun. Městská část Brno-sever zastávku dostala darem. Tolik Lidovky, snad nekecají.

Martin

Martine, jsi jeden z mých nejpravidelnějších a nejvšímavějších čtenářů. Nechci předstírat, že Tě neznám. Znám. Dlouhá léta jsme kamarádi. A já si velice vážím Tvých komentářů k mým příspěvkům. A vůbec toho, že Tě pořád zajímá, co napíši/napíšeme. Díky moc, že jsi. Hezký večer všem. PS Nebyla bych to já, kdybych nedodala. Co kdybys taky jedno Naše oko napsal? Vím, namítneš, že jsi dodal zajímavé fotky, které já jen komentovala, básničku k brněnskému orloji. Tak vidíš, je čas pokračovat i slovem. Slibuji, že budu mít velkou toleranci k Tvým legráckám a zveřejním, co napíšeš.

Ivana Tošovská
Ivana Tošovská

Ivo, tohle probereme raději na nějaké soukromější platformě. Jinak díky za pochvalu, ale znáš to: "Když ptáčka lapají..." A ještě mě napadá: "Kam čert nemůže..." P.S. Až se potkáme, opovaž se tvářit, že mě neznáš! M

Martin

Napište svůj názor

(nebude zveřejněný)

 

Zpět na přehled článků